lördag 19 mars 2011

Tiden går verkligen fort...


Tänka sig vad tiden går fort!
Ena dagen så håller man ett litet knyte i famnen och
andra dagen så fyller man sju år!
Innan man själv fick barn så tyckte
man att det bara var något som alla sa:
"Vänta ni bara, när ni får barn så går tiden såååå fort".
Men nu förstår jag vad alla menade.
Det är inte klokt att lillplutten redan är så stor.

I går kväll sa jag till honom att du får inte gå
upp före oss i morgon för vi skulle ju gratulera honom på sängen.
Men eftersom det var lördag tänkte jag mig iallafall
en liten sovmorgon innan jobbet väntade.
Men ack så fel jag fick, kl 06.50 hör man någon hojta
innifrån sitt rum "Hallå, hallå, jag har väntat jättelänge nu".
Rejält trött (eftersom förberedelserna till dagens kalas
tog sin lilla tid i går kväll) men ändå full i skratt var
det bara att masa sig ur sängen och plocka ihop
födelsedagsbrickan med kladdkaka och saft.
Uppe i sin säng sitter födelsedagasbarnet och bara
strålar och säger att han har väntat i en hel timme på oss.
Vad ska man säga..... Underbart när man ser hur stora förväntningar de har.
Dagen till ära hade han beställt kroppkakor till middag
och crisptårta till efterrätt så efter jobbet var det
bara att åka hem och börja riva potatis och rulla kroppkakor.
Och gott blev det!
Vid sänggåendet konstaterade Linus att det här har varit
den bästa födelsedagen någonsin.
Det värmer att få höra det och allt slit med
förberedelser är som bortblåsta.
Vad gör man inte för sina goa ungar!

Det är inte helt enkelt att öppna paket med så mycket snöre på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar